söndag 9 november 2014

Gårdagens juligheter


I går var vi på stan en snabbis och nu börjar det bli riktigt juligt på stan och i affärerna. Snön som kom i veckan är ju ett minne blott så juldekorationerna gjorde sig inte riktigt lika bra mot den gråmulna himlen...men men


ÖB bjussade på roliga och billiga julsaker. T.ex. de här underbara slickepottarna till julbaket:
29 kr - väl värt det.
Men akta er för att använda dem i alltför varma saker!!!
Just det...köpte även lite mer julpapper...
Ett annat tips är för er som precis som mig ÄLSKAR band av någon anledning. Nu kan man köpa en hel uppsjö olika textilband på ÖB för endast 14 kr för en rulle med 3 meter. Jag som blir kär i allt med stjärnor på köpte det här:
Sen finns det även två lite roliga julkalendrar där om man är intresserad. En med smink, om man t.ex. har någon tonåring hemma som inte vill ha en Lego eller Pixikalender:
Bild från ÖB.se
Själv skulle jag vilja ha den här kalendern om jag inte får en sådan där superlyxig en med lyxchoklad eller en från Body Shop:

M&M:s är ju en favorit minst sagt!
Det blev lite julklappar också, men de kan jag såklart inte visa. Det blev även lite inhandlat till två paket att skicka till Östeuropa

Sist men inte minst ett tips för er som bor i Linköping med omnejd; ska du göra Rocky Road till jul så kan jag tipsa om Prisos undervåning som säljer Dumlekolor för endast 10 kr st. MYCKET billigare än uppe i vanliga affären!!!
Till julens Rocky Road
Nä, nu ska jag läsa lite Hjalmar Söderberg innan vi ska på Litterär Salong!

//Jessica

8 kommentarer:

  1. Du har gjort en hel del fina och juliga fynd!
    Va roligt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst är det kul att fynda både fint och billigt =D

      Radera
  2. Åh, aldrig hört talas om M&M-kalendern, fanns den på Ö&B alltså?? Attans, jag som var till grannstan 6 mil härifrån i torsdags och så gick jag inte in på Ö&B....och jag läre inte hinna dit innan december heller. Men men, kanske lika bra det ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amanda!
      Den ska finnas på Netto också om du har någon sådan närmare där du bok!

      Radera
  3. Fyndade också massor med grejer på Ö&B, dem har en mängd billiga julgrejor. Köpte massa små chokladkalendrar för 7 kr styck för att ge ut till grannbarnen där också.. och jultvål också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, allt är jättebilligt och sållar man finns det en del fint. Speciellt papper, snören etc. köper jag gärna billigt.

      Radera
  4. Jag hittade varken slickepottar eller M&M-kalender =(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Johanna!
      Slickepottarna finns på Maxi också, lite billigare t.o.m.
      Och M&M:en ska finnas även på Netto. Men Nettos sortiment kan ju variera rätt rejält.

      Radera