måndag 21 oktober 2013

Årets julskiva ...


... kommer lungt från ERASURE !!!
Otippat släpper de en julskiva och den kommer bli en given en i min cdhylla.
Den heter "Snow globe" och såhär skriver Ginza om skivan:

Bild från Ginza.se
"Olikt från de gamla klassikernas sedvanliga tinsel och tassel som dominerar jullyssningen under december, har Erasure lyckats göra ett mer längtansfullt julalbum med en lugnare ton som påminner om tidigare julalbum gjorda av artister som Tracey Thorn och Kate Bush. Albumet är ett minimalistiskt närmande till de traditionella jullåtarna som vi alla kan. "Vi lyckades skala av alla onödiga lager och behålla de mest essentiella" säger Vince om Snow Globe."


Och här är ett litet smakprov - trevlig kväll!
/Jessica

5 kommentarer:

  1. Hårdrocksjag gillar på något underligt vis Erasuer, så det här kan bli kul :-)

    SvaraRadera
  2. Men du, det där lät ju helt OK. Jag erkänner att jag kände att risken för europopdisco skulle dominera var sanslöst stor, men jag är positivt överraskad : D Erasure, julmusik, tja fan själv blir ju religiös på gamla dar : )
    Men klart, vad är mer glittrande än en discokula? Och vad påminner det om? Jo en julgranskula. Så det borde jag kunnat förutse,verkligen!

    SvaraRadera
  3. Men Erasure har ändå några ganska vemodiga låtar. Oh L'amor tillexempel :-) Men min favvoErasure är nog Respect. Och i den är det inget vemod alls!

    SvaraRadera
  4. SV: Do it!
    Vet du när Erasure's skiva kommer? :)

    SvaraRadera
  5. Lina: 13/11 - så ganska snart är skivan här =)

    SvaraRadera