måndag 13 oktober 2014

Att sova juligt

Jag vet inte hur länge som jag har önskat mig ett sånt där superjuligt sovrum aĺa country house möter mountain lodge christmas. Ni kanske förstår vad jag menar med de här bilderna som jag hittat på Pinterest:






Jag tycker det verkar så mysigt att stuva in släkt och vänner i en bergsstuga mitt i skogen som är juldekorerad till tänderna, med mysiga rum, öppna spisar och sköna, stora, mjuka soffor och fåtöljer där alla umgås och har trevligt över jul och nyår.

Och just ett sådant sovrum vill jag ha, en öppen spis, en stor, bullig och mjuk säng och så sängkläder som gör det där extra juliga. Jag har letat efter juliga sängkläder som inte har en massa småfjantiga tomtar och grejer på sig i flera år. Och nu ÄNTLIGEN har jag hittat dem. Vi har ju bara ett enda stort täcke i vår säng och att hitta snygga påslakan till dubbeltäcke är inte alltid lätt, men så hade h&m REA och då fann jag det:

Bild från Hm.com
Jag gillar det jättemycket och nu längtar jag tills jag får jula till sovrummet och sjunka ner i min stora, mjuka säng med bebis på magen och sambo vid sidan och julstjärnorna tända i fönstret.
Än är det lååååång väg kvar tills jag har ett sovrum som ser ut som ett country house bedroom, men jag är en liten, pytteliten bit på väg ;)

Har ni någon julig dröminredning/stil som ni vill få till hemma i något rum och hur pyntar/inreder ni era sovrum till jul nu?

//Jessica

3 kommentarer:

  1. Jag skulle också vilja ha juliga sängkläder till vår säng men har inte hittat dom rätta ännu. Till barnen har jag köpt sådana med tomtar på men de var vad de ville ha såklart fick dom det. Men inget jag vill ha i vår säng

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det är klart barnen ska ha tomtar och roligheter, själv vill jag ha något juligt men liksom "neutralare". Har du kollat Ellos, Jotex och snart Hm? De brukar ha fina till om man har enkeltäcken i alla fall, och nu det otippade dubbeltäcket på hm såklart =)

      Radera
  2. Superfint, och bilderna är galet mysiga! Jag har ett rött satinpåslakan med tillhörande kuddar som jag har, så skönt och lagom juligt :)

    SV: Tack för kommentaren, värmer♡

    SvaraRadera