måndag 27 oktober 2014

Julfynd i gömmorna

Att rensa ut och göra plats för en ny liten familjemedlem tar verkligen tid. Tid som jag tycker är lite trist att lägga på just utrensningen. Dels för att jag inte kan bära en massa tunga saker upp till vinden eller ut till sopsorteringen utan saker blir stående till min sambo att bära. Men det är också för att jag tycker att det är rätt tråkigt!!!
- även om det är skönt när det väl är gjort.

Men det hela blev lite roligare när jag satte mig och gick igenom en Ikeakasse med pärmar, papper och mappar med papper. Det var i princip bara saker jag har skrivit genom åren och det är rätt mycket grejer. Men även en hel del saker från när jag läste "Litteraturvetenskap med genusperspektiv och skapande svenska", och där fastnar man lätt kan jag säga.

Roligast var dock att hitta det här manuset till en av de första barnböckerna jag skrev när jag var en 14-15 år. Tänkte jag skulle läsa igenom det igen och se om det är något att göra något åt. Och ja, ni ser ju att jag älskade julen lika mycket då...

  
//Jessica

2 kommentarer:

  1. Nej vad mysigt! :) det är alltid roligt att hitta sånna där gamla alster man gjort för längesedan. Men jag håller med dig, att städa och rensa är inte det roligaste jämt. Du får tänka att det blir underbart roligt sen när den nya familjemedlemmen väl kommer. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det kul att hitta massa gammalt, men en fastnar så lätt i det hela =)
      Men precis som du säger - priset för städningen är värt det sen när pyret är här !!!

      Radera