måndag 20 oktober 2014

Amelia Jul

Den här låg och tronade längst fram i postfacket i dag när jag kom hem - mycket trevligt.
Inte jättejuligt omslag kanske...?
Jag tycker det är kul att Leila är med i år(har ännu inte läst reportaget med henne, det får vänta tills jag går och lägger mig ikväll) för henne gillar jag och så är det roligt med lite annorlunda och nya julrecept från henne tycker jag, eller vad sägs om "Cake pops med ädelost och pepparkaka", eller varför inte lite "Tempurafriterade grönkålschips" till glöggpartyt?

I övrigt en Amelia Jul som håller samma standard och mått som vanligt tycker jag; pyssel, pynt, inredning, julmode, julklappstips, lite skämtsamma saker, korsord, tävling och recept på både mat och gotter.

Julklappstips för alla smaker ...
Juldekorationstips aĺa mormor...


Pyssel att göra själv
- här bordsplaceringstallrikar med griffeltavla
där du skriver namnet - mycket fiffigt!

Det är även med två hemma-hos-reportage som har lite mer "allvar" och inte är så där "skämtflamsiga" som de kan vara i Amelia ibland. Kanske även Amelia Jul satsar på att få en större/annan läsekrets i år och testar ett litet nytt grepp?
Inte mig emot - jag gillar tidningen och jag tycker jag får precis vad jag förväntar mig av Amelia Jul. Däremot kan jag inte motstå att tycka att tidigare års layout varit ... något juligare ?
Aja, hur som så ser jag fram emot att detaljläsa den lite nogrannare ikväll och imorgon. En sak jag ser fram emot mycket är den här s.k. "långläsningen":
En litterär favorit.
//Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar