måndag 13 oktober 2014

Helgen som gått

...har spenderats i storstan på hotell, väldigt mysigt och det blev även den sista resan som gjordes innan vi blir tre i familjen. Jag älskar att bo på hotell, det är något jag inte är uppvuxen med att göra då pengarna inte fanns, så att kunna göra sådant nu som vuxen känns alltid extra lyxigt för mig.
Stockholm bjöd inte på jättemycket juligt än så länge. I Gamla stan hade de börjat sätta upp belysningen mellan husen och på Drottninggatan hade (hör och häpna) The Body Shop julpyntat hela skyltfönstret. Tyvärr blev det inget kort för det var byst med folk som stod och tittade och mina fogar ömmade så mycket så min första prio var en bänk att vila på. Men sen var det inte så mycket mer jul än så än så länge (inte som jag såg i alla fall).
Jag hann i alla fall få mig en jultidning att läsa på tåget hem:

Hemmets Journal - Jul & Tradition! 
Jag gillar den här tidningen. Den pratar mycket om julen förr och kändisars (gamla sådana...) julminnen och julklappar med allt från ånglok till tändsticksdjur ... typ!
Sen finns det korsord också och sådant gillar jag mycket. Det är avkoppling i en av sina bästa former och perfekt för både tågresa och i sängen innan jag somnar med tidningen på bröstkorgen och glajjerna på sned som en annan gammal farbror.

Det som var synd i det här numret var att de pressat samman en intervju med Edvard Blom (som jag gillar jättemycket) på en enda pyttesida så det var varken bra layout eller tillräckligt med innehåll. Allt blev lite rumphugget tyvärr. Jag tycker det är jätteintressant att läsa/lyssna på om hur julen firades förr och Edvard kan så mycket så han hade gärna fått tagit 1-3 sidor istället.

Om en gillar vintage, lite gammalt stuk och att läsa reportage, läsarberättelser etc. så är det här en bra tidning. Om en söker ren inspiration och snygga designbilder på moderna, juldekorerade rum/hem - då är det inte något för en skulle jag tippa på.

Nä, nu ska jag försöka läsa ikapp lite på ERA bloggar och svara på lite kommentarer innan jag ska ner på stan och kanske köpa lite julklappar!!!

Ha en fin dag allihop.
//Jessica

6 kommentarer:

  1. Jag älskar också att bo på hotell, det är verkligen en underbar känsla att få vakna upp och känna att man inte behöver göra något speciellt. Bara kunna äta god frukost och lata sig.
    Jag ser verkligen fram emot att få besöka Stockholm när det har kommit lite mer julkänsla kring det hela :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men visst är det. Att bara vara liksom och få allt serverat, käka ute alla målen mat och bara planlöst strosa runt. Och ja, Stockholm i vinterskrud är nog ett av det finaste och mysigaste jag vet.

      Radera
  2. Jag älskar oxå sådana jultidningar och lusläser alla artiklar om julfirande och jultraditioner - så mysigt:) Trevligt oxå att den är lite billigare:) Hoppas du får en bra dag:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur - jag vill liksom kunna "sjunka in" i en jultidning och då behöver jag något att läsa, inte bara titta på.
      Detsamma till dig!

      Radera
  3. Jag har inte riktigt fastnat för den tidningen, men har hört så mycket positivt så jag kanske ska ge den en chans ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tur är är den inte så dyr, så gillar man den inte ligger man inte ute med en förmögenhet. Men bläddra i den först om du är osäker.
      Det finns ju så mycket julmagasin så man kan köpa sig blå...tyvärr vill jag ändå ha typ alla XD

      Radera