måndag 27 oktober 2014

Helgens julande.

Här har det ekat tomt i helgen! Min mamma kom nämligen på besök i fredags och får vi besök så varken vill eller hinner jag blogga - en bra anledning att släppa datorn och det där internetet för ett tag. Det som är synd är att jag har missat en biljard inlägg från er andra känns det som, men jag får ta någon(några?) timmar och läsa ikapp i dag.

Jag och mamma var såklart ute och julspanade i olika affärer, men löninghelg är ju de värsta helgerna och med foglossningen så tar ju allt tusen gånger så lång tid som i normala fall så det var en pärs på många sätt. MEN, det blev en hel del julspaning i alla fall:
Rustas julgodisutbud har startat rätt rejält här i Lkpg och det ser alltid så härligt ut när allt står i överflöd tycker jag.

Gigantisk polkagris någon?
Sjukt mycket julskum i olika smaker

Årets julnyhet från After Eight - Chokladtomtar!
Jag är inte förtjust i mint, men de här vill jag ha
för att de ser så viktorianska ut i sina gröna kläder.
Massa julpynt finns framme nu, mer än vanligt faktiskt.
Färgerna...

Paketinslagning och kort i långa rader.
Minikulor i alla dess färger.
 Det här är dock årets bästa och SNYGGASTE köp:  En rosalila glittergran!!!!
Jag kanske gillar det traditionella mer och mer, men när jag ser en sådan här skönhet så spritter det till lite extra i mina julkitshnerver (och endast 29 kr kostade den!!!!)
Den ska få stå vid barnsängen och lysa över mitt lilla julmirakel i år - Bild kommer såklart senare =)
Snyggast i år - tack Rusta!
 Köpte även en pepparkakstvål, men har ingen bild. Den luktade dock mer som kolasås tycker jag, vilket kändes gössigare att ha på händerna än pepparkaka =)



IKEA
Även Ikea hade ju fått upp sina saker nu, men precis som Madelaine på Min Vita Jul skrev på Instagram så finns det inget speciellt där. Jag gillar deras papper, presentförpackningar och snören...men resten känns så trist, precis som förra året. Jag menar, julkulor är julkulor och fina och så, men sen är det inte så mycket mer liksom...
Minikulor från Ikea

Det här gröna pappret från Ikea är nog årets favorit
Nu ska jag försöka ta tag i det här med att rensa ut saker...
//Jessica

8 kommentarer:

  1. Vad rolig den stora polkagriskäppen var men jag vet inte vad jag skulle använda den till. After eight tomtarna var fina. Kanske en julklapp till min morfar som alltid har after eight hemma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltså den där stora polkagrisen känns som en rolig idé som sen när man kommer hem inte är så rolig längre för den kommer aldrig ätas upp, kan inte hänga någonstans utan att bli kletig och framförallt så är den liksom bara FÖR stor...men fin =)

      Radera
  2. Vad mysigt att gå runt och kolla på julsaker :) Jag får vänta tills barnet kommit med det tror jag, kan knappt gå 5 meter känns det som just nu. Men desto mer blir det sedan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jättemysigt, men jobbigt. Man känner hur tungt det börjar bli såhär i sluttampen och med fogarna så är det ju 5 ggr så jobbigt. Men det går och precis som du säger - det kommer bli så mycket mer sen - för det går ju över som tur är =)

      Radera
  3. VA?! After Eight-tomtar? Sånna måste jag ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!!! Jag har aldrig sett dem förut, men för en mintälskare borde de vara perfekta!

      Radera
  4. After Eight-tomtar? Jag måste smaka!!!!

    SvaraRadera
  5. Jag åker nog ut till Rusta till helgen o köper mig en after eight-tomte / Mamma

    SvaraRadera