tisdag 16 december 2014

Boss Monster - en till spelupplevelse

Det här är verkligen mitt nya favvospel.
Det är ett kortspel som går ut på att alla spelare bygger varsin dungeon(grotta) och lockar dit "Hjältar" som ska slås mot deras boss. Det här är ett spel för 2-4 pers och det är minst lika roligt när man är två som när man är fler. Det finns även en expansion att köpa till.
Det här är ett supersnyggt spel med pixelartkort och växte man som jag upp på 80-talet så tänker man osökt på gamla NES och det är aldrig fel.

Bild från www.thinkgeek.com

Spelet är på engelska, men det är ändå rätt lätt att lära sig och personligen tycker jag att jag lär mig bäst genom att spela en testomgång med regelhäftet nära till hands. Det är delvis ett slumpbaserat spel (då man drar kort som blandats) men det är även ett strategispel då en ska hålla koll på motspelarens grotta, bygga sin egen och ha lite koll på hur mycket skadepoäng en kommer göra på de fiender som kommer.

Tar 30-60 minuter kanske och är både roligt och utmanande.
Det här är mitt bästa speltips när det gäller sällskapsspel så har du inte spelat det så önska dig det i julklapp eller köp det till någon du vet gillar den här typen av spel och be att få vara med.
Kostar under 200 kr  på de flesta ställen och är verkligen värt sina pengar.





//Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar