måndag 8 oktober 2012

Balkongfix

Jag gjorde en riktig kraftansträngning och städade undan det sista på balkongen och planterade lite ljung för att få lite höst-känsla. Innan hade jag haft lite julkänsla och så, men väl därute var det så sjukt varmt och strålande sol så det kändes märkligt att ha jul i tanken och sol i ansiktet...men jag fixade klart och tog en fika i solen - man får passa på medan den fortfarande vill visa sig!!!



Soffan får väl stå kvar lite till om det ändå ska vara varmt ute - men sen blir det vintervila tills i vår!
 Lite ljung i lila och vitt - funderar faktiskt på att ha en liten gran där ute i år - vad tror ni om det?


 Paradoxalt att kolla julkatalog i så varm sol så att jag satt i linne...

Det är skönt med fina höstdagar - jag älskar den här årstiden !
Men jag längtar faktiskt även efter att få sätta upp balkongslingan och se snön falla i vita flingor...

Hur höst- & vinterdekorerar ni balkonger och tomter?

//Jessica


4 kommentarer:

  1. Gran på balkongen låter ju jättemysigt, man kan ju alltid ha både inne och ute! :) Tyvärr har inte vi någon balkong till vår lägenhet, men hade jag haft det skulle jag nog också satt en liten gran där över jul :)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina höstfärger du fångat :) Jag skulle absolut ha gran på balkongen om jag hade lägenhet!

    SvaraRadera
  3. Å vad härligt det ser ut! Älskar oxå fina höstdagar! Vackra färger, hög härlig luft och lite värme innan det kalla kommer! Ser ut att bli fint på din balkong!

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blev. =)

    Jag har redan städat undan sommaren från balkongen, men min blomlåda blommar fortfarande så fint så jag lät den sitta kvar.
    Har dock redan planterat en höstlåda, men den får vänta hemma hos mamma och pappa tills min sommarlåda gett med sig. Två sorters ljung och lite silver falls är det i den.
    Och även om jag verkligen gillar hösten så längtar jag tills första snön kommer och jag får sätta upp min ljusslinga och byta ut ljungen mot granris. Men men, den som väntar på nåt gott..

    SvaraRadera