söndag 7 oktober 2012

Fågelvintergodis


Jag hade oturen att köpa två påsar med asäckliga valnötskärnor. De har utgångsdatum 2014, så de var inte gamla, men smakade grevehector. Det kändes surt att kasta dem så jag bestämde mig för att göra lyxigt fågelvintergodis istället.
Jag blandade i lite hackat äpple och russin för lyxighetens skull - det är ju inte bara jag som vill äta praliner i vinter liksom...

Russin, hackade äpplen och valnötter

Pappersglöggkoppar som är perfekta att hälla kokosfettet i för det fastnar inte!

Natursnöre med knut för att få ordentligt fäste

500 gram härligt smält fett senare är det klart att sätta in dem i frysen...
Några timmar senare är de färdiga att hänga ut och locka småfåglar



Ja, så spenderade jag min gårdagseftermiddag...vad gjorde ni?
//Jessica



1 kommentar: