söndag 28 oktober 2012

Bloggloving och webbkärlek

  Oj, här har jag inte varit inne sen i fredagsmorse och så har det fullkomligt exploderat i julbloggsvärlden. Jag har fått inte mindre än tre fina, värmande och extremt uppskattade bloggawards. Extra mycket värmde dessa just nu då jag känt att jag varken hinner eller riktigt har inspiration att blogga så som jag är van vid. SÅ TACK alla ni!


Reglerna för utmärkelsen är följande:
 
1. Tacka bloggaren som gett dig utmärkelsen och lägg ut länken till den som gav dig den
2. Ge utmärkelsen vidare till fem favoritbloggar och berätta det för dem med en kommentar
3. Kopiera post it-lappen och sätt den på din blogg

Eftersom reglerna för att föra bloggawarden vidare är att tacka de som nominerat en så kommer här TRE, från djupet av mitt rosa julhjärta, stora tack:



Kram och stort tack till Tomtens Dotter för motiveringen:
"Så långt ifrån min egen julstil som man kan komma. Hey, tjejen har en rosa gran och äter inte kött. Men jag gillar verkligen den bloggen - kanske just för att vi är så olika?"
 - Den värmer mitt folkbildarhjärta. För det är i mångfalden av människor som vi kan mötas och glädjas - både i bloggvärlden och den riktiga =)

Varma kramar och tack till Helly för utnämningen och motiveringen:
"Att komma in på Jessicas julblogg är som att gå in i lustiga huset, man vet aldrig vad som väntas. Det kan vara rosa julgranar, vegetariska julrätter eller sköna reflektioner. Mycket uppfriskande och bjuder ofta ett leende!"- Om jag får Helly att le, känna förväntan och tänka att hon är på Grönan har jag lyckats eftersom jag är ett hemligt stort fan av hennes egen julblogg. Varmt i hjärtat - tack!

Sist, men absolut inte minst vill jag sända stora, ROSA och GLITTRANDE kramar och tack till Min vita jul-Madeleine som gav mig motiveringen:

"Jul i Laloland: En gammal goding i bloggvärlden och en av de första som jag började att följa regelbundet. Totalt olik mig själv men det är antagligen det som gör att jag älskar din blogg. Du får mig att längta efter kitsch och tro mig, för några år sedan skrek jag om man ens nämnde det ordet. Din kitschighet har smittat av sig på mig, och det passar förträffligt ihop med min vita bubbla som jag lever i. Mer kitsch åt folket för det blir man glad av.
"

Va härligt att den vita världen kantas av kitschet på något avlägset sätt trots allt, och vilken ära att det är jag som lyckats få kanterna att glittra i färg - tänk va lite rosa kan göra för folket ;)

Ja, sen skulle man ju skicka vidare fem stycken.
Här kommer de:

1) Jul i Tomteverstaden: En blogg som inspirerar, triumferar och segrar i julighet och mysstämning. Det är som att krypa upp i soffan med en kopp te när jag läser din blogg...och jag gillar inte ens te!!!

2) Fridolins julförberedelser; Språket -jag älskar språket, innehållet och det faktum att när inläggen kommer är de väsentliga, roliga, intressanta och väl värda att läsa. Jag läser fortfarande om detta inlägget och älskar det lika mycket varje gång!!!

3) Hellys Jul - Ja, tillbakakaka i all ära, men jag ÄLSKAR Hellys blogg, det är den BÄSTA julbloggen tycker jag. Finurliga rubriker, snygga bilder, roliga inlägg och sådär rakt på. Det är så juligt, trefligt och KUL att komma in på din blogg och strosa runt. Jag känner mig som en gammal vän som slår sig ner och känner sig som hemma med fötterna i soffan - jag gillar´t!

4) Min vita jul - Nu kan man ju tro att jag inte gillar det där med vitt och vackert - men faktum är att jag ÄLSKAR det, jag kan bara inte leva i det. Jag klickar in på din blogg och liksom förloras i de vackra bilderna och de lugna, fina inläggen. Här är det lugn och ro som råder och det är väl det jag gillar. Till skillnad mot  mitt "in-your-face-färgiga" så kan jag dämpa ner mig lite, och jag ÄLSKAR det. Din blogg är en av de bästa, vackraste och mysigaste julbloggarna och jag tröttnar aldrig!

5) Our Christmas; Charm, julmys och roliga inlägg. Jag gillar att ta del av människors verkligheter och det gör jag här; från Paris till morgongröten får jag följa med och det är så skönt med en blogg som är julmysig i vardagen.

Förutom dessa fem så läser jag de flesta julbloggar tror jag....har säkert missat någon, så gör er i så fall hörda här så ni får plats i blogglistan.
Kul med många nya bloggar i år, men jag hinner inte alltid med i svängarna när jag jobbar - tur att helgen kommer med  jämna mellanrum ;)
//Jessica

2 kommentarer:

  1. Åh va roligt! Tack så mycket! Det värmer verkligen i hjärtat :)

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för de fina orden!! Du är så snäll! Ta en titt hos oss vetja;)

    SvaraRadera