torsdag 22 oktober 2015

# 22 Julsak du inte kan vara utan

Det finns många julsaker jag inte kan eller vill vara utan, men en av de allra självklaraste är fönsterdekoration! Utan något i fönstret - stjärna eller ljusstake spelar inte så stor roll (även om jag är väldigt svag för stjärnor på precis allting) så skulle det inte kännas som jul. 
De här röda stjärnorna på fot (det är 2 st) fick jag av min mormor och morfar och gjutjärnsstjärnan ärvde jag efter dem, så de ligger mig väldigt varmt om hjärtat. 

Vilken är din käraste julägodel?
/Jessica

5 kommentarer:

  1. För mig är också fönsterdekorationerna det allra viktigaste. Vilken underbar julstjärna i smide. Min mamma har en ljusstake i smide som precis liknar din stjärna, samma manschetter till och med, hon och pappa köpte den till sin allra första lägenhet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smide - tack! Jag sökte ordet jättelänge men gav upp och skrev gjutjärn... Min mamma har också en "sådan" ljusstake - kanske en likadan som din mor?

      Radera
  2. Jag svarade lite samma lika också, fast ljud öht av alla sorter. 😊

    /Julilunna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag utgår från att "ljud" skulle vara "ljus"?!
      Ja, utan ljus ingen jul...heller inte utan dofter, men en var det man fick välja så... =)

      Radera
    2. Haha ja ljuS ska det vara 😄

      Radera