onsdag 28 oktober 2015

Julalfabet

Hittade en kul lista hos "En fin Jul" - ett julalfabet - här kommer min julversion i alfabetsform:


A - dventskalender
B - lodapelsiner
C - harles Dickens
D - römskt
E - nsam Hemma
F - rost
G - odiskoma
H - emgjorda julklappar
I - nlagd sill
J - ul i Laloland
K - arl-Bertil Jonsson
L - ängtan
M - idvinter
N - ynnar julsånger
O - h Tannenbaum
P - aket
Q - uinnlig julvärd på Svt
R - isgrynsgröt
S - nöflingor
T - raditioner
U - nderbart
V - örtbröd
W - hoville
X - X-mass
Y - nnesten att få vara med dem jag tycker om mest!
Z - eunerts julmust
Å - ngestjuldrömmen som kommer varje år att jag missat julen!
Ä - nglar i snön
Ö -nskningar


/Jessica


1 kommentar:

  1. Å som i ångestjuldrömmen var väldigt speciellt för mig att få se.. Det är nämligen något som drabbar mig ett x antal gånger per år främst på hösten. Det är dock aldrig någon som kan relatera när jag berättar för familj å vänner om mina drömmar om att julen är över.. Alltid lika skönt å vakna upp från och inse att man har allt framför sig! ��

    SvaraRadera