fredag 30 oktober 2015

# 30 - 10 juliga saker ni inte visste om mig

Som julbloggare har en knappast några juliga saker som ni läsare inte redan vet om tror jag? 
Här kommer i alla fall min lista:

1 - Jag och min mamma har under hela min uppväxt (typ) knallat runt på kvällarna i december där jag växte upp och tittat in i folks fönster eftersom det alltid ser så mysigt ut när alla fönster är julpyntade - som att en tittar in i folks mysigaste värme.

2 - Varje jul lägger jag mig under granen och tittar upp i den - det är så magiskt och lugnt där. Okej, förra året gjorde jag det inte för foglossningen var så jäklig och hade jag väl kommit in under hade jag nog inte tagit mig upp igen =)

3 - Jag tycker att den bästa tiden på dagen i december är när det börjar skymma runt 15-16 på eftermiddagen och man är inne och julstökar och lyssnar på julmusik - lämpligtvis den allra första Absolut Christmas.

4 - Jag äter helst lax, sill och choklad på julbordet.

5 - När jag var...14-15 (herregud så stor ändå!) så spelade jag och min kompis Lena in ett julband i julklapp till våra föräldrar där vi sjöng julsånger. Vi tyckte även att det här var en "Sjuuuukt bra" julklapp ... och nä, vi låter inte som några Celine Dions när vi sjunger!

6 - Jag kommer ALDRIG att fira jul utomlands.

7 - En vacker jul hoppas jag att vi bor i ett stort hus och att alla släktingar och vänner vi vill fira jul med är där och firar med oss. Det här huset lär även ligga på Öland där vi även bor och lever på att skriva våra böcker!

8 - Mina namninitialer är JULA

9 - När jag var liten var jag borta sjuk från skolan första gången när jag var 12 år och fick vattkoppor i fem veckor. Däremot lyckades jag ofta pricka in en magsjuka alt. dunderinfluensa lagom till jul så att julloven gick åt till att ligga i sängen.

10 - Min skämsjulskiva (ja, jag vet att jag är för gammal för att skämmas för något så trivialt som musik, men ni fattar vad jag menar.) är "Min barndoms jular" med Kicki Danielsson.
  



Over and out!
/Jessica



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar