torsdag 23 december 2010

´T is the night before christmas....


....and all through the house, all the creatures are sturing, but no little mouse.
Bara stora julnördar som ätit för mycket choklad och som är trötta, men glada.
Vi har just nu uppesittarkväll och spelar bongoloppo. Det gör vi aldrig annars, men just dagen före julafton har det blivit tradition.
Jag är väldigt trött just nu, men längtar tills imorgon då man får ligga på soffan på morgonen och titta på någon julfilm och äta lite julfrukost.

Jag hoppas ni alla kommit fram dit ni ska (tåg och vägkaoset är ju ett faktum) och att ni alla har en underbart skön "kvällen innan jul..."
Om två timmar är det dags att göra det jag alltid gör: Släcka ner och titta upp mot månen efter tomten, har man tur är det molnfritt så man ser hans siluett...

För övrigt är Alladinasken öppnad och jag ÄLSKAR jordgubbscremen...supergod.

Snart är han här....tomten...
Sov gott och mys massor!
/J

4 kommentarer:

  1. God jul kära kärleksljus och tack för alla fina tips och upptåg du visat i din fina julblogg <3

    SvaraRadera
  2. Det är himla mysigt med Uppesittarkväll! :)

    Sv: Kul att ni vann! Jag fick bingo men kom inte fram, men jag vann en ny lott haha. Jag som aldrig spelar, men man behöver ju inte spela utan kan kolla lotten i efterhand. Vad vann du?

    Ja, det vore onekligen roligt om man kände några smaker. :)

    SvaraRadera
  3. God Jul :) Nu är julafton här.. ikväll kommer tomten (förhoppningsvis)... jag tror vi alla varit snälla så vi får iaf några julklappar ;)

    Sen framemot och läsa efter julhelgen hur din jul varit.. blir det ide sen några månader?

    Vi spelade också bingolotto, men vann inget :( jag som var så säker på 5 år semester ;)

    God jul ännu en gång!

    SvaraRadera
  4. Ha ha bongoloppo...med bongo för låt Bingo-Lotta...Kan inte med vare sig henne eller spelet om jag ska vara ärlig. Imorgon ska vi ge oss ut på vägarna så jag håller tummarna för att den utlovade snöstormen inte blir av.

    Kul att jordgubbscreme är gott förresten. Tyckte det lät lite sliskigt men hoppas få pröva själv i jul.

    SvaraRadera