tisdag 10 december 2013

Christmas nights - en julkonsert med betoning på jul!

Men alltså, vilken konsert det var i lördags!!!
Jag som var hängig förra veckan var i ärlighetens namn "sådär" taggad att gå på konsert efter två dagars julshopping - men guuuu så bra det blev i slutändan!
Det var Magnus Carlsson, Jessica Andersson och Sonja Aldén som stod för sjungandet.
Magnus julskivor gillar jag jättemycket, Jessica Andersson hade jag ingen koll på ens hur hon lät eller vad hon gjort och Sonja Aldén är verkligen ingen personlig favvo då det blir lite mycket "Carolavarning" på henne, men hon har en bra röst. Men det var Magnus som lockade och så fick det bli.
Blev tyvärr inte så bra bilder...
Redan öppningsnummret var en rysare och sen fortsatte det rakt igenom. Två låtar var tråkiga: Pie Jesus och Om du var Gud. Den första är jag så trött på och den andra blir lite för mycket "Carola" igen.
Men Magnus levererade så det räcker långt in i år 2014 och Jessica Andersson har min nyvunna respekt - vilken pipa hon har, grym!

Första halvan var lugn och stämningsfull och den andra och sista var lite mer rockig, lite nya låtar och jäkligt medryckande. I kön till garderoben så var det ingen som verkade missnöjd. Det allra bästa var att det var en JULkonsert. Betoning låg på julsånger och det är precis det jag är ute efter. Om jag vill gå på en "show" av något slag så går jag på någon artist som jag i vanliga fall lyssnar på. Men det här var så sjukt bra faktiskt.


Har ni inte sett den och får tillfälle: GÅ!
Ska ni se den: MYCKET nöje!
och har ni redan sett den: Vad tyckte ni?

//Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar