söndag 22 december 2013

KLART

Allt är klart!
Jag ska slå in julklappar till julklappsspelet, i morgon ska lite kål och Jansson göras. Men annars är allt klart. Okej, bära ner kartongerna i källaren och bädda nytt i sängen...men sen så, inget sånt där stort som julklappsinköp kvar i alla fall.

Vid 19.00 i kväll kommer lite gäster inför jul, då är det skönt att allt är klart och fixat.
Idag har jag gjort det sista julgodiset och sen gjorde vi en sats vegojulbullar; supergoda, om än inte så vackra och runda =D

Nejlikan och kardemumman i smeten
gör att det doftar, och smakar, jul.
Nu ska jag ta mig en välförtjänt dusch! Sen är det lugn och ro som gäller.
//Jessica

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt när det börjar bli färdigt! I dag har vi skalat potatis till jansson, gjort kålrotslåda, kokat skinka, lagat brun- och långkål, rödbetssallad, bruna bönor och en sista omgång lakritsknäck med citron. Kylskåpet är städat, alla paket är inslagna och bordet till juldagsmiddagen är dukat. Har till och med hunnit dricka te med grannen på andra sidan skogen och provat allt hennes julgodis :) Jag ska jobba några få timmar i morgon och därefter inte göra ett endaste litet dugg mer än att mysa och läsa trevlig bok :)

    Hoppas du får en alldeles underbar jul!
    Kram
    //Linda

    SvaraRadera