söndag 1 december 2013

En decemberutmaning i bildformat


I dag är det den första december och jag tänkte kicka i gång månaden med en UTMANING till alla er julbloggare.
Det hela går ut på att följa jullistan här under. Se det gärna som en bildutmaning - en bild säger ju mer än tusen ord sägs det ; )
Hoppas ni är några som vill hänga på och om ni gör det så kommentera här under så jag vet vilka som är med. Lägg gärna ut listan på din egen blogg och skicka utmaningen vidare om du känner för det.
DECEMBERUTMANING I BILDFORMAT


Dag 01 – Bildpresentera dig med något som beskriver hur du är som julperson.
Dag 02 – Dagens juliga ...
Dag 03 – Årets önskelista - Toppa 4 om du har en lång ;)
Dag 04 – Dagens jullåt + länk om det går att hitta.
Dag 05 – Din definition av julen– bild/dikt/låt/tankar etc.

Dag 06 Favoritjulpyssel att göra självDag 

07 – Favoritjulblogg/bloggar + länkar
Dag 08 – Dagens pyssel
Dag 09 – Dagen som gått …
Dag 10 – Dagens julklappsrim
Dag 11 -  Favorit julgodis att göra själv + recept
Dag 12 – Vad har du för juligt i din väska?
Dag 13 – Såhär firar/firade jag Lucia

Dag 14 – Bästa julminne
Dag 15 – Dina juldrömmar …
Dag 16 – Favoritjulbild som du tagit själv/
Dag 17 – Det bästa med att julblogga är: ...
Dag 18 – Bildkavalkad på dig dag
Dag19 –  En julklapp du ångrat att du köpt/ du önskar att du aldrig fått.
Dag 20 – Något juligt som alltid får dig på bra humör
Dag  21 – Den fulaste/konstigaste julsaken du sett/vet och aldrig skulle ha själv
Dag 22 – Julsak du inte kan vara utan + bild.
Dag 23 – Uppesittarkväll eller ej – hur firar du in julen?
Dag 24 – GOD JUL!
Dag 25 – Bästa julklapp du fick
Dag 26 – I dag … 
Dag 27 – Något du saknade på julafton
Dag 28 – Årets bästa julminne
Dag 29 – Årests julfadäs (Kanske samma som i går...?)
Dag 30 – Tio juliga saker vi inte vet om dig än.
Dag 31 – Ditt nyårslöfte – eller dina tankar inför kommande år.
 ---------------------------------------------------------------------------------------------

Min dag 01: Såhär är jag som julperson: 
...Barnsligt förtjust ...
                                                                               OCH
...traditionell med en gnutta extrafärg
Hur är du?

//Jessica

17 kommentarer:

  1. jag hänger naturligtvis på! Försöker i alla fall, får väl se om tiden räcker till. Det händer ju en del så här i december!

    SvaraRadera
  2. Klart jag hänger på...hoppas hinna med alla dagar iaf.

    SvaraRadera
  3. Jag är på! :) Det ska bli kul!

    SvaraRadera
  4. Jag ska också försöka att hänga på! Kul grej!

    SvaraRadera
  5. Ska försöka haka på, för det såg ut att vara en kul lista. Och vi gillar ju listor eller hur ? : D

    SvaraRadera
  6. Jag tänkte försöka hänga på din utmaning=) Kul=D

    SvaraRadera
  7. Nu är jag också med - det får bli två luckor idag helt enkelt :-)

    SvaraRadera
  8. Kul idé och utmaning som jag ska försöka hänga på, missade visserligen gårdagens bildpresentation men tänkte slå till med både dagens och gårdagens fram på kvällskvisten.

    SvaraRadera
  9. Vilken kul idé, klart jag också hänger på! :) Och jag får väl köra en dubbel jag med eftersom jag inte såg utmaningen förrän nu på morgonen!

    SvaraRadera
  10. Jag hänger med på ett hörn :)
    http://jouluni.blogspot.fi/

    SvaraRadera
  11. Jag är med! :)

    http://annasglittrigajulblogg.blogspot.se/

    SvaraRadera
  12. Hej.

    Jag är med! :-)

    http://helenesjul.blogspot.se

    SvaraRadera
  13. Åh, kul idé! Såg lite försent, så hoppar på idag! :)

    SvaraRadera
  14. Jag är också med på utmaningen! :)

    SvaraRadera
  15. Superkul idé, bara lite sen i starten här. Antar utmaningen!

    SvaraRadera
  16. Jag hoppar på, lite sent såhär :D

    SvaraRadera