fredag 6 december 2013

Dag 06: Favoritpyssel att göra själv

Det är jättesvårt att välja favvopyssel tycker jag. Jag gillar så mycket olika pyssel; allt från papperspyssel till praliner och allt där emellan.
Det försvårar ju valet, men något allt pyssel har gemensamt är att det inte kanske ska se mer avancerat ut än det verkligen är. Jag har nämligen inte alltid världens bästa tålamod. Sen vill jag även använda saker som jag har hemma och som man kanske inte tänker på som pyssel. Så här kommer en TYP av mitt favvopyssel;

Ostkartongen som blev en presentask 
(eller julförvaring för småpryttlar)

Du behöver: 
En ostask som kommer när du köper ost(eller någon annan "matkartong"
Decoupagelim
Servetter med juligt motiv
En brieask
På med limmet och "stryk" på servetten.
Använd rikligt med lim i kanterna
och många servetter så det blir stabilt.
Limmet ser kladdigt ut, men det syns inte när det torkat.

Låt torka, och du har en superfin liten ask till julgodiset du ska ge bort
eller som förvaring till kristyränglar eller nått annat pryttligt.

Precis min typ av pyssel - roligt, enkelt, fint resultat och något jag vill använda!
Vilket är ditt?

//Jessica

2 kommentarer:

  1. Jag kör nejlikeapelsiner, det är så enkelt och billig råvara. Lukten är ren och skär jul. Sen får det pysslet extra plus för oss med barn för att alla kan göra det. (Fast något att förtrycka hål med till nejlikorna kan underlätta förstås.)

    SvaraRadera
  2. Gud vad fiffigt, återanvändning är the shit! Och superfint blev det också!! :)

    SvaraRadera