onsdag 4 december 2013

Ett litet hus gör stor skillnad

Det är DETALJERNA som gört, brukar vi ofta höra och läsa på tv och i olika magasin och på bloggar. Och det är ju så sant tycker jag.
En av mina favvosmådetaljer är det lilla pepparkakshuset på kaffe/te-koppen. Det höjer kaffestunden på jobbet på en gång!
Nu finns det tyvärr ingen bild på adventsfikat på jobbet förra fredagen, men jag hade med varsitt litet hus till alla och det blev uppskattat - sådant gillar jag:
Att ge någon en liten detalj som sprider lite glädje!

Formen till småhusen kommer från Åhlenś
Jag sätter ihop med smält socker
och det blir ingen plombvarning
om man inte smälter sockret för hårt.
Har ni någon favoritjuldetalj som brukar sprida leenden?
//Jessica

3 kommentarer:

  1. Men vilken charmig liten idé till julfiket! Jätte gullig :)

    SvaraRadera
  2. Så sött i dubbel bemärkelse. Men oj vad pilligt!!
    :)

    SvaraRadera
  3. Hej

    Just nu pågår en julkalender i min blogg, där jag dagligen publicerar nya tävlingar som endast pågår 24 timmar. Kanske hittar du en fin julklapp i kalendern?
    Julkalendern hittar du här: http://nilssonpettersson.blogg.se/category/annikas-julkalender.html

    Har även flera tävlingar igång... alla länkas direkt från min startsida :)

    Hoppas du vill vara med och tävla!

    SvaraRadera