söndag 1 december 2013

Julbord

I går var vi och några vänner på julbord.
Oj, va juligt, mysigt och gott det var. Jag och min sambo som inte äter något kött (förutom fisk) var vääääldigt mätta när vi gick därifrån.
Två olika "fiskbord", tre "varmbord" och ett dessertbord - det var inte för inte som vi valde att gå hem efteråt.
Wallbergska Wärdshuset i Gamla Linköping


Fint och med "hemmakänsla" när man sitter och äter i de gamla rummen med fantastiskt kurbitsmålat trätak och stora orientaliska mattor.

Alltid must till julmat för min del.

 Det fanns så mycket god lax och sill. Dessertbordet var inte heller så dumt, men jag orkade inte någon efterrätt, och som Pappa Rudolf skulle sagt; "Det kan vi äta hemma" ;)

När vi kom ut hade det blivit mörkt och det var skönt att komma ut och få lite luft efter allt ätande. För er som bor i närheten av LKPG kan jag varmt rekommendera julbordet, mycket trevligt, gott och prisvärt. 430 kr kostade det och då tillkommer dryck på det och garderob(vilket var snålt att man skulle pröjsa för, då man inte fick välja att hänga in kläderna eller inte).
Det kommer garderoben till trots att bli en återkommande jultradition.


Juleljus för Bris. Gamla Linköpings julmarknad


På vägen hem såg vi även dessa två balkonger - inte min typ av julighet, men ack så sällsynta ...


Nu är det kvällsmys som gäller - over and out!
//Jessica

3 kommentarer:

  1. Det är gott med julmat!

    SV: Det är vit choklad med mandelkrokant, testade det förra året och det var helt otroligt gott! http://www.johannasjulblogg.blogspot.se/2012/12/vit-choklad-med-mandelkrokant.html

    SvaraRadera
  2. Åh balkongen med den stora tomten är min kompis Pers balkong, antar att det är i linkan? Tack för n fin blogga

    SvaraRadera
  3. Titta gärna på vår pescetariska blogg: http://swedishpescetarian.wordpress.com

    Ha det!

    SvaraRadera