tisdag 17 december 2013

Julpresenter

Jag har spenderat kvällen med att fixa lite "Jul-tack-för-den-här-terminen-presenter" till några kollegor som ingått i min Orienteringskurs. Hemmagjort julgodis och pysslade etiketter - något av ett favoritpyssel att göra faktiskt. Har dock fuskat i år och köpt cellofanpåsarna på Lagerhaus.

  
Sen har jag fått lite fenomenala julklappar också;
Av en elev fick jag den här julegrisen i marsipan. Hon har precis lärt sig varför vi har så mycket grisar i Sverige kring jul. Hon tyckte först att marsipangrisar var helskumt och tyckte att granar eller tomtar var mer lämpligt. Men så berättade någon om grishuvudet, julskinkan, korven, rullsyltan och grisfötterna och plötsligt var hon med på tåget och gav mig denna - fint!

Av min supersambo fick jag den här i paketkalendern:
Ska bli trevlig högläsning.

Nu är det hej och godnatt. Sista avslutning med grupp i morgon och sedan bara möten, betygskrivande, dokumentation och skrivbordsstädning kvar. På torsdag kl. 11.30 blir det JULLOV!!!

Godnatt vänner!
//Jessica

1 kommentar:

  1. Så bra, då vet jag var jag ska leta efter cellofanpåsar :) Jag har just dukat ett riktigt juligt bord inför glögg- och jultapasfesten vi ska ha på lördag. Vet att det är flera dagar kvar men det är så roligt att "go all in". Ska snart baka små pepparkakshjärtan och göra servettringar av dessa. Hoppas ni inte bara tallrikarna hinner bli dammiga ;)

    Ha en jättefin dag!
    Kram
    //Linda

    SvaraRadera