söndag 29 december 2013

Slut på julen?

Jag har aldrig förstått de som redan på annandagen kastar granen och plockar undan julen, sicken blåst på de härliga mellandagarna mellan jul och nyår!
    Som julnörd har jag det stora nöjet att fira ut julen den 13 januari, ett datum som också råkar vara min födelsedag. Så har det gjorts i min familj ända sedan jag var liten och det håller jag fast vid. Det som kan tänkas åka ut tidigare är granen beroende på om den håller barren eller ej fram tills dess.
Det skulle ju vara kul och extra mysigt om det lyckades komma lite snö innan den 13 januari också, men med det här apriltråkiga vädret så vette tusan om det kommer någon snö alls. Men en är ju van att det slår om snabbt och rejält på bara någon dag så kanske ändå (*hoppas hoppas hoppas*).


Så även om julblommorna börjar ge sig så stannar julen lite till hemma hos oss.


När plockar ni bort julen?

//Jessica

6 kommentarer:

  1. Jag ska njuta ett bra tag till, förmodligen till slutet av januari :D

    SvaraRadera
  2. åh vad ajg håller med dig. Dessa mellandagar kan verkligen vara helt underbara. Ta det lugnt sitta en extra stund i soffan och njuta av allt julfint!

    SvaraRadera
  3. Samma här, jag vill njuta av julen länge, det brukar bli runt Knut som vi plockar undan julen, oftare någon dag senare än någon dag innan.

    SvaraRadera
  4. Det beror verkligen på, från år till år menar jag. Oftast är allt kvar till tjugonde dag knut. Något år trettondagen. Men jag överväger att ta bort adventljusstaken då vi inte tänder ljusen i den ändå.Hade tänkt plocka ner granen för första gången i hela mitt liv nu, men alla andra vill ha den kvar så då får den stå där då. Den är i alla fall vit till skillnad från marken ute.

    SvaraRadera
  5. Inte före den 13 januari. Tjugonda Knut dansar julen ut.

    SvaraRadera