måndag 16 december 2013

Grön jul?

Alltså en grön jul är lite mer än jag pallar i år.
Och ja, jag vet hur fruktansvärt pubertalt det där lät. Men DO NOT MESS MED JULVÄDRET säger jag bara!
Hela den här hösten och säsongen av julande har redan varit bedrövlig i år. Näst intill inget julpysslande, knappt hunnit med att blogga och har inte ens gjort en tredjedel av alla de inlägg jag har i huvudet och som nu kanske blivit lite försenade.

Och en sak jag skyller detta på är : V Ä D R E T ! ! !

Ja, det är asgött med Brittsommar in i september. Men sen är det bra, "tack och hej värmen och välkommen gula löv, kyla och kripsiga höstmornar!"
Men blev det så i år?
Nä, det blev en halvjumken höst med visserligen gula, fina löv men en värme som var bedrövligt ihållande och när man kan ha sina Conversedojjor en vecka innan jul utan att förfrysa tårna så är det ta mej tusan en plump i  väderprotokollet;
Gör om - gör rätt! säger jag bara.

NU vill jag ha snö och jag tänker inte alls flytta till norr för den sakens skull. Stockholm räcker bra, men oavsett stad så vill jag ha SNÖ, och jag vill faktiskt ha det NU!
Oj så suddigt...men kolla snön!!!

Med vänliga hälsningar
Den femåriga julbloggerskan Jessica Amorsken ...

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha, jag älskar slutklämmen "den femåriga". Tomten kommer nog med snön ska du se. Meteorologer har haft fel förut.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår din känsla helt och fullt, men 35 jular på västkusten har gjort mig luttrad. En vit jul här är lyx, nåt ovanligt och nästan exotiskt! Men det är klart, i smyg drömmer jag också om snö...

    SvaraRadera
  3. Du - jag är också 5 år i så fall. Har knappt haft något jullängt i år för det brukar komma igång när man ser frostiga tak och röken ur skorstenarna. Och när det äntligen kom lite snö i landet (stormen Sven) gjorde det så att vi inte kunde åka och hälsa på min nyfödda systerdotter...

    Jag har inte haft lust att pyssla heller direkt. Har verkligen varit minimalt på den fronten och det jag har gjort har jag inte hunnit blogga om för jag håller på att lära mig alt om smakportioner och blivit något av en blöjbytesexpert. :P

    SvaraRadera