torsdag 19 december 2013

Julstressmoment-utmaning

Madeleine på Min vita jul listade tre stressmoment i december och utmanade oss andra att göra detsamma.
Jag hakar såklart på och ni som följer min blogg har redan läst mitt största tror jag:

  1. VÄDRET: Läs i måndagens inlägg hur jag känner inför en Grön Jul
  2. Tiden: Som lärare är slutet på terminerna alltid de mest belastade och den tid då jag har minst tid till annat än jobb. Och det är inte så att jag alltid måste jobba över eller hemma, utan mer det att det är så fullt i skallen av en TRILJARD detaljer som jag måste komma ihåg och som bearbetas - konstant!!!
    Så tiden är så extremt dyrbar för mig i december då jag har alldeles för lite av den lyxvaran.
     
  3.  I år är även pysslet, men det brukar inte vara ett stressmoment. Men i år har jag inte hängt med riktigt så det har känts lite stressigt att jag inte pysslat något direkt...fånigt, men så känns det.
Anta Madeleines utmaning du också!
//Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar