söndag 29 december 2013

Juliga saker

Det har blivit lite roliga bilder på bloggen den här säsongen. Jag har känt det själv och det har känts så trist, men jag har varit så trött och stressad den här hösten så att hinna och sedan ORKA lägga in allt på dator, publicera, skriva...ja, ni fattar.
Men nu fick jag ju den där efterlängtade kameran i julklapp så nu ska det bli andra bullar. Har varit ute på långpromenix i dag och fotat och duktig är jag inte, men jag kan bli !!!
Här kommer i alla fall några bilder från vårt juliga hem:


Jag slog på stort och köpte hem en cedergran några dagar innan jul som jag satte i sovrummet. Den är jättefin och har världens tunnaste grenar- perfekta för mina rönnbärsgirlanger, några lätta småhjärtan och lite kristyrpynt.
Fick veta att jag kunde plantera ut granen i trädgården(!) också under sommaren, så balkongens ena hörn är redan bokat åt denna skönhet.


Ett av årets favvoloppisfynd är den här underbara svampduken jag hittade för 10 kr i början av december. Den prydde julbordet ovanpå den röda duken och jag tycker det blev superfint.

Vår första riktiga gran blev succé (efter att den väl kom på plats...se dag #29).
Det är något visst med en riktig trots allt. Doften, autensiteten och att allt pynt gör sig så mycket bättre i en äkta gran helt enkelt.


Den här idén snodde jag rakt av från Tomtens Dotter:
Ekorrar i granen, supersött och charmigt
(hoppas vi ser dem när granen ska ut bara...)


Glasfågeln från mormor har hedersplats längst fram.

Köksjul aĺa disktrasa

Hyacintdoft i alla rum - ja tack!

Min supersnälla mamma såg till att vi äntligen fick en till kopparstjärna till sovrummet. Hon hittade den ute på Lidingö i en lampaffär - det är allt bra toppen att ha en mamma som älskar julpynt lika mycket som jag =)


Nä, nu ska jag läsa lite, det har jag knappast hunnit alls i höst. Men det är så härligt nu när man är ledig- för det är så otroligt värdefullt!
Hur spenderar ni er kväll?
//Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar