söndag 15 december 2013

Helgens julande

I fredags var det som bekant Lucia och vi hade dragit i hop ett litet glöggparty här hemma. Betoningen låg inte på party dock, utan på julgott och att umgås med vänner - och så blev det!
Gottebordet

Brietårtan blev en hit

Vem behöver "riktiga" glöggmuggar,
när man har arvegods i form av små, små kaffekoppar.

Tomten vaktade peppisarna.

Efter julklappsleken blev det ett parti Cranium.
I går kväll spelade vi och då har även Nintendo julat till det =)

Julklapparna som ska postas till Skåne är klara.
... och så var det plötsligt den 3:e advent ...
Gårdagen blev lugn. Sambon sprang på stan och jag satt hemma och kolla på julfilm och gjorde en miljard smällkarameller (egentligen var de 12 st, men det tog sån tid så det kändes som en miljon). På kvällen bakade vi lite, spelade tvspel och hängde i sängen och skrev jullistor på den sista maten vi måste införskaffa nästa helg.

I dag har vi köpt de sista julklapparna och paketerat det som ska skippas till Skåne och släkten där nere. Lite brödbakning har också hunnits med och nu ska jag snart köra en omgång knäckebröd.
Hur firar ni er tredje advent?
//Jessica

3 kommentarer:

  1. Det ser ju alldeles underbart ut! Här har vi haft adventsfest i växthuset :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Det ser ju alldeles underbart ut! Här har vi haft adventsfest i växthuset :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  3. Åh herregud - vad underbart! Här satt jag och tyckte synd om mig själv över mina uteblivna julmyskänslor och så surfade jag in här för att läsa ikapp mig och så får jag av dina bilder den där julkänsla som känns som ett lyckomoln av varm sockervadd i magen! Fantastiska smällkarameller btw. Blev ju sugen på att pyssla själv nu. Var har du köpt prickigt silkepapper förresten?

    SvaraRadera