tisdag 10 december 2013

Dag 10: Dagens julklappsrim



Vi rimmar på julklapparna till jul. Inte riktigt på alla paket kanske, men på många i alla fall och det är roligt. Många blir ju nödrim såklart, men det gör inget - tanken räknas!
Å andra sidan undrar jag lite nu hur jag tänkte när jag valde detta som utmaning i dag...astrist känns det plötsligt, men visst, här kommer det:
Suddig bild, men rimmet finns:
Rimmet lyder: 

Mystiska saker och kattlika grejer, 
drottning på kort och små lockiga tjejer.
Kanske får någon en önskning av en fe,
eller så nöjer hen sig med en kopp te.

//Jessica

3 kommentarer:

  1. Jag känner riktigt hur min hjärna får kortslutning när jag försöker lista ut vad det är. Jag har alltså ingen aning, vilket förstås antingen är en komplimang till dig eller ett fint sätt av universum att säga "Anna nu är du trögare än vanligt".

    SvaraRadera
  2. Haha skitbra rim ju! Det enda jag funderar på är om det är filmen eller boken?

    SvaraRadera
  3. Hihi! Nu fattar jag med! Du var riktig bra på det här! Jag tycker det var en svår utmaning men rolig!

    SvaraRadera