lördag 14 december 2013

Dag 14: Bästa Julminne.

Oj, det finns så många. Men en jul när alla i släkten var i mormors och morfars hus i Nybro och ALLA utom mamma och mormor blev magsjuka är ju svår att glömma, även om det inte är mitt bästa julminne. Det var även det året jag råkade upptäcka att Tomten hade morfars Prippströja...???, vilket jag tyckte var märkligt.
Inte bara att jag var magsjuk eller insåg att det var något lurigt med tomten; jag var även tvungen att sova i flätor natten mot julafton och jag hatade EN sak när jag var liten: När någon höll på med mitt hår!
Så ja, det var väl ingen höjdarjul kanske =)

Jag har tyvärr inte hittat något kort från den tiden...

2 kommentarer:

  1. Åh, jag ville så gärna ha med det i porträttet, men det fanns inte plats. Sånt är inte roligt just då, men det är definitivt något man minns ;)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera