fredag 27 december 2013

Dag # 27: Något du saknade på julafton?

Den här julen var min mamma, ena morbror och ena moster + man hos oss och firade jul.
När vi var "alla" från min sida släkten och vi åt på porslin från mormor och morfar, dekorationer i granen, stjärnan i vardagsrumsfönstret och mycket småpryttlar kom från mormor och morfar så kändes det fruktansvärt tomt utan dem.
De har alltid varit kärnan i släkten och jag saknar dem så otroligt mycket, men än mer under sådana här helger/dagar när alla är samlade och man inser att något fattas ...


Annars så saknade jag snö och mitt hembakta knäckebröd (blev inget i år heller).
Jag har insett i år vilken betydelse snön har för min julstämning. Inte så att den uteblir om inte snön kommer, men så mycket LÄTTARE den kommer om det inte är 8+, milt i luften och sol på himlen ... 

//Jessica

1 kommentar:

  1. Vi använder också arvegods till högtidsdagar, trevligt att inte allt kastas bort...

    SvaraRadera